Hoe laat is het kindcentrum open? Hoe laat gaan de lokalen open en beginnen de lessen? Hoe laat start de opvang? En tot hoe laat? Wat doe je als je kind te laat komt?
Als ouder ben je waarschijnlijk ook geïnteresseerd in dit soort informatie. Op deze pagina hebben we praktische zaken over ons kindcentrum voor je verzameld. Zo laten we samen de schooldag voor jou en je kind soepel verlopen.
Peuters bezoeken de peuteropvang op 2 vaste koppeldagen. Dit zijn 2 vaste dagdelen die aan elkaar gekoppeld worden.
Peuters met een VVE-indicatie komen 4x per week (doelgroep peuters). Deze kinderen krijgen extra ondersteuning bij de Nederlandse taal.
Dagelijks van 8:30 – 12:30 uur, behalve op woensdagen.
De voorschoolse opvang is dagelijks geopend van 7:30 – 8:30 uur, behalve op woensdagen.
De naschoolse opvang is dagelijks geopend van 14:00 – 18.30 uur.
Het rooster van groep 1 t/m groep 8 is een vorm van continurooster (5 gelijke dagen model). Met het continurooster zorgen we voor rust en structuur binnen het kindcentrum.
Dagelijks van 8:30 uur – 14:00 uur.
Zowel ’s ochtends als ’s middags is er een pauze voor alle groepen. In de ochtend is dat 15 minuten en in de middag 30 minuten.
De deur gaat 10 minuten voor aanvang van de lessen open. Dan gaat ook het 1e belsignaal.
Om 8:30 uur gaat het 2e belsignaal en gaan de lessen van start. Alle kinderen zijn dan in de klas aanwezig.
Wanneer kinderen te laat komen, treedt het protocol voor ongeoorloofd verzuim in werking.
De leerplichtwet beschrijft te laat komen als ongeoorloofd verzuim. Dit geldt voor kinderen vanaf 5 jaar. Dit betekent dat de directeur van het kindcentrum die kinderen die vaak te laat komen, moet melden bij de leerplichtambtenaar. Deze leerplichtambtenaar zal vervolgens actie ondernemen.
Je kunt de volledige tekst van het protocol desgewenst inzien bij de directeur van het kindcentrum.
Vanzelfsprekend doen we er alles aan de opvang en het onderwijs voor kinderen naar volle tevredenheid van ouders en kinderen in te richten en klachten te voorkomen. Desondanks kan het gebeuren dat u over iets ontevreden bent. Aarzel dan niet om dat kenbaar te maken, in eerste instantie aan ons. Veruit de meeste klachten over de dagelijkse gang van zaken in ons IKC zullen in onderling overleg tussen ouders, personeel en schoolleiding op een juiste wijze worden afgehandeld.
Indien dat echter, gelet op de aard van de klacht, niet mogelijk is of indien de behandeling niet naar tevredenheid heeft plaatsgevonden, kunt u zich wenden tot het College van Bestuur. Wij verwijzen u hiervoor naar onze klachtenregeling van Wijzer.
Deze kunt u bereiken via de volgende link: Klachtenregeling – Wijzer.